Framed

open windows

Detta huset fastnade jag för i sin utsatthet med de öppna fönsterna fint inramande byggverksamheten på andra sidan.

shoes on house

Här var det skorna som fångade mitt intresse. Ser ni dem? De är inramade av detaljer i husets arkitektur. Även gatuskylten är inramad plus en hel del annat i den detaljrika fasaden.

window wedding

Detta är en lite speciell affär. I ett annat skyltfönster finns en dubbelsäng som hämtad ur någon kejserlig sängkammare. Rikligt svarvad och med guldiga karmar. Ni får dock nöja er med det söta inramade brudparet och en bit fina ramar som inramar speglar.

Alla bilder från Budapest förstås 🙂

Fototriss – Inramad.

20 thoughts on “Framed

  1. Där fick du till det, dessutom i svartvitt, såg dojorna när jag klickade upp bilden. Gillar dina Budapest bilder. Ska gå in på veckans fönster i morgon, där du är tongivande.
    Ha en bra vecka!

    Like

  2. Snyggt ! Ser att du gillar svart/vitt 😉 Det gör jag också men tycker det är svårt att få fram rätta nyanser. Satt hela kvällen igår, ja, nästan, och mixtrade med en bild innan jag gav upp. Men jag ger mig inte.
    Såg skorna men hade missat dem om du inte skrivit att de fanns där. Den första bilden är riktigt läcker men det gäller att titta in i fönstren för att se 🙂 Brudparet är väldigt sött 🙂

    Like

    1. Fotograferar du i sv eller redigerar du på datorn?
      Jag fotograferar helst i sv men gör en egen inställning med ganska mycket skärpa – mindre kontrast och förstås ingen mättnad eller nyans.
      “Once I discovered photography I forgot how to give up”
      🙂

      Like

Leave a Reply

